Zarządzanie zadaniami

„Work smart, not hard” – Pracuj mądrze, a nie ciężko.
Mało jest dzisiaj zawodów, czy stanowisk, na których ilość zadań, spraw do załatwienia jest stała i przewidywalna. Wielu spośród nas ma wrażenie, że jednocześnie pracując coraz ciężej, coraz więcej ma wciąż do zrobienia.
A może wystarczy zacząć robić właściwe rzeczy, we właściwej kolejności i we właściwy sposób?

Zawartość tematyczna szkolenia

  • Efektywność – co to znaczy w praktyce?
  • Podstawowe zasady zarządzania zadaniami.
  • Analiza obowiązków – czyli co rzeczywiście powinienem robić?
  • Etapy zarządzania zadaniami.
  • Narzędzia zarządzania zadaniami.
  • Od zasady plasterków salami po regułę ABCDE.
  • Jak wyjść poza swoją strefę komfortu?
  • Jak pracować nad utrzymaniem pozytywnych efektów?

Korzyści dla uczestników

  • Rozpoznanie poziomu własnej efektywności wykonywania zadań.
  • Umiejętność praktycznego wykorzystania zasad planowania zadań:
    • metoda SMART;
    • metoda 20/80 Vilfredo Pareto.
  • Umiejętność właściwego łączenia celów z zadaniami pozwalającymi na ich realizację.
  • Macierzowe analizowanie zadań i celów.
  • Znajomość Paradygmatu „ANALIZA – WYBÓR – DZIAŁANIE” – autorska metoda zarządzania zadaniami RCbusiness.
  • Identyfikacja psychologicznych pułapek na drodze do wyrabiania właściwych nawyków kształtowania własnej efektywności.

Zarządzanie czasem

„W pewien sposób czas przypomina pieniądze. Można go stracić lub zainwestować.
Jeśli tracisz czas lub pieniądze znikają na zawsze. Nigdy ich nie odzyskasz.
Jeśli jednak mądrze inwestujesz czas i pieniądze, osiągniesz w przyszłości większe zyski”.

Brian Tracy

Zawartość tematyczna szkolenia

  • Ile czasu mamy naprawdę?
  • Siła wewnętrznej motywacji.
  • Dwa słowa o porządku.
  • Planowanie: główne narzędzia zarządzania czasem.
  • Od zasady wypierania do zasady wymuszonej efektywności.
  • Pułapki: odwlekanie, perfekcjonizm, pracoholizm.
  • Jak pracować nad utrzymaniem pozytywnych efektów?

Korzyści dla uczestników

  • Analiza własnej ścieżki czasu.
  • Identyfikacja indywidualnych czynności pochłaniających czas – tzw. „czaso-pożeracze”.
  • Poznanie zasad świadomego wykorzystywania posiadanego czasu.
  • Identyfikacja psychologicznych barier zarządzania czasem: odwlekanie, perfekcjonizm, pracoholizm.
  • Ćwiczenie „uważności” i „świadomości” czasu jako metody zwiększenia efektywności w życiu zawodowym i osobistym.

Zarządzanie stresem

„Chroniczny ból głowy, szczególnie mocny w niedzielę wieczorem.
Coraz częściej nieprzespane noce i walka ze spiętym karkiem…
Wczoraj podczas spotkania w biurze nie byłem(am) pewny(a), czy wypowiem słowo. Myślałem(am) tylko, żeby był już koniec. Znajomi mi mówią, że krzyczę bez powodu. Nie jestem w stanie obejrzeć filmu, bo ciągle myślę…”.
Stres jest i będzie obecny w naszym życiu, z tym powinniśmy się pogodzić. Jego działanie, może nawet przynosić korzyści. Niestety, pędząca rzeczywistość sprawia, że coraz częściej poziom stresu jest tak wysoki, że jego skutki odbijają się bezpośrednio na naszym zdrowiu psychicznym i fizycznym.

Zawartość tematyczna szkolenia

  • Stres – czym jest, co go powoduje?
  • Co dla Ciebie stanowi przyczynę reakcji stresowej?
  • Działania prewencyjne – co mogę zrobić, aby zapobiegać stresowi?
  • Najskuteczniejsze metody redukcji szkodliwego napięcia.
  • Oddech – szybkie rozluźnienie.
  • Praca z ciałem – odzyskaj władzę nad emocjami.
  • Rola diety w walce ze stresem.

Korzyści dla uczestników

  • Umiejętność rozpoznawania własnych reakcji stresowych.
  • Umiejętność rozróżniania dobrego i szkodliwego stresu.
  • Poznanie mechanizmu powstawania stresu.
  • Poznanie technik relaksacji.
  • Identyfikacja bodźców wywołujących napięcie.
  • Dobór skutecznych dla siebie technik natychmiastowej i długotrwałej relaksacji.
  • Umiejętność układania własnej antystresowej diety.

Asertywność

Człowiek, to istota społeczna. Każdy z nas nieustannie porozumiewa się z innymi: aby spytać o drogę, wyrazić niezadowolenie, powiedzieć komplement, odrzucić prośbę, czy też na nią przystać. Asertywność, to styl komunikacji, którym można posłużyć się w każdej sytuacji. Niestety większość z nas nie zachowuje się asertywnie tak często, jak to możliwe. Właśnie dlatego nasze relacje z innymi często są źródłem niezadowolenia i frustracji.
Asertywność nie jest strategią, która pozwala postawić na swoim. Podkreśla raczej to, że człowiek panuje nad swoim zachowaniem i to on decyduje o swoim postępowaniu.

Zawartość tematyczna szkolenia

  • Co to jest asertywność, czym jest asertywność?
  • Budowanie postawy asertywnej.
  • Granice asertywności.
  • Asertywna komunikacja.
  • Relacje międzyludzkie – asertywna wymiana opinii i uczuć.
  • Asertywność w kontaktach biznesowych i handlowych.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie różnic pomiędzy asertywnością i uległością, oraz asertywnością i agresją.
  • Poznanie własnego stylu komunikacji i prezentacji postaw wobec innych ludzi.
  • Umocnienie postawy asertywnej reakcji na emocjonalne zachowania innych ludzi.
  • Poznanie technik asertywnej odmowy.
  • Poznanie technik asertywnego przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Identyfikacja psychologicznych pułapek utraty asertywności.