Dział zakupów - tematy szkoleń

CHCESZ PODWYŻSZYĆ SKUTECZNOŚĆ PRACOWNIKÓW DZIAŁU ZAKUPÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

2. Zarządzanie zakupami

Zapytaj o ofertę 2. Zarządzanie zakupami

Niewiele firm w Polsce zarządza zakupami. Większość skupia się na zarządzaniu dostawcami i bieżącej reakcji na problemy operacyjne takie jak braki i opóźnienia w dostawach, wady jakościowe, utrzymanie cen zakupu. Zarządzanie zakupami to całościowa zmiana modelu działania, w którym interesuje nas zarządzanie strumieniem dostaw, a nie skutkami zdarzeń losowych. Zarządzanie zakupami to wyjście poza status-quo, a to oznacza również stresującą zmianę dostawcy lub sposobu kupowania i wyceny zakupu. Niezmiernie istotną częścią warsztatu zarządzania zakupami jest odpowiedź na pytanie o rolę działu zakupów w konkretnej firmie.

Program szkolenia

  • Czym są zakupy i jaką dostarczają wartość dla przedsiębiorstwa?
  • Miejsce i odpowiedzialność zakupów w procesie dostarczania wartości.
  • Kupiec jako przedsiębiorca (manager) – dlaczego kupiec powinien znać biznes dostawcy?
  • Analiza danych zakupowych – jak uchwycić obraz „w locie”?
  • Czy zarządzamy kategoriami zakupowymi?
  • Kształtowanie ceny zakupu przez kupców – ćwiczenie umiejętności kupieckich.
  • Proces zakupowy – etapy i powody stosowania.
  • Znaczenie Incoterms, umowy, KPI.
  • Dostawca strategiczny w ujęciu macierzy Kraljica.
  • Kto kim zarządza – dostawca kupcem, czy kupcy dostawcami?
  • Źródła przewagi konkurencyjnej nad dostawcami.
  • Team work, dzielenie wiedzą w pracy działu zakupów i podczas negocjacji.
  • Dział zakupów jako źródło przewagi informacyjnej.
  • Negocjacje jako narzędzie strategiczne i operacyjne.
  • Przygotowanie do negocjacji i plan negocjacji – dlaczego nikt nie odrabia „pracy domowej”?
  • Zadawanie pytań, „start with why”.
  • Rozpoznawanie słabych stron partnera negocjacji.
  • Techniki (zagrywki) negocjacyjne wobec dostawców nie-strategicznych.
  • Zarządzanie kategorią zakupową monopolisty.
  • Rola networkingu w pracy kupca i zarządzania kategoriami.
  • Zarządzanie oczekiwaniami klientów wewnętrznych.

Korzyści dal uczestników

  • Przyswojenie wiedzy na temat zarządzania zakupami, w tym kategoriami zakupowymi i dostawcami.
  • Zrozumienie różnic pomiędzy zarządzaniem operacyjnym, a strategicznym zakupami.
  • Pokazanie dostępu do źródeł informacji zakupowych, prezentacja sposobów ich analizy i korzyści dla zarządzania kategoriami zakupowymi.
  • Pełne zrozumienie etapów procesu zakupowego i korzyści płynących z jego stosowania.
  • Umiejętność odróżnienia dostawcy strategicznego dla firmy od „zawracającego głowę” lub „źródła nieustannych problemów”.
  • Poznanie metod uzyskania przewagi nad dostawcą.
  • Pokazanie przewagi pracy zespołowej nad pracą „solową”, również korzyści z archiwizacji i udostępniania wiedzy zakupowej.
  • Uświadomienie znaczenia negocjacji w zarządzaniu zakupami.
  • Prezentacja sposobów negocjowania i narzędzi dla realizacji celów zakupowych.
  • Sposoby realizacji celów zakupowych u monopolisty.
  • Podkreślenie roli klienta wewnętrznego w realizacji celów przez dział zakupów.

DLA KOGO: zaopatrzeniowcy, specjaliści ds. zakupów, kupcy, kierownicy/managerowie zakupów, sourcing manager’owie, kierownicy kategorii zakupowych, dyrektorzy działu zakupów.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: dwa dni szkoleniowe lub program indywidualny.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Trenerzy prowadzący

Opinie

Polecamy usługi szkoleniowe firmy RCbusiness Szkolenia&Coaching tym przedsiębiorstwom, które mają na względzie zwiększanie umiejętności i wiedzy swoich pracowników.

Pierwsze szkolenie, na którym się nie nudziłam i dużo się nauczyłam. Prowadząca była sympatyczna i fajnie, sprawnie oraz ciekawie prowadziła. Więcej takich trenerów. Dziękuję.

Bardzo dziękuję za profesjonalne przeprowadzenie prezentacji, ogromną wiedzę, która została przedstawiona w sposób przejrzysty i klarowny.

Napisz do nas!

Chcesz podwyższyć skuteczność pracowników działu zakupów?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania