Techniki sprzedaży - tematy szkoleń

CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ROZWIJAJĄC UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

1. Techniki sprzedaży konsultacyjnej – rozmowa handlowa

Zapytaj o ofertę 1. Techniki sprzedaży konsultacyjnej – rozmowa handlowa

Cele szkolenia

Szkolenie przygotowuje sprzedawców / handlowców do prowadzenia rozmów handlowych. Uczestnicy szkolenia poznają i uczą się wykorzystywać w praktyce konkretne techniki ułatwiające nawiązanie relacji z klientem, prezentację produktu, a przede wszystkim finalizację sprzedaży.

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób (handlowcy, kierownicy sprzedaży), które chcą usprawnić swoje umiejętności komunikacyjne w sprzedaży. Dla tych, którzy chcą wiedzieć jak motywować klienta do zakupu, odkrywać razem z klientem jego potrzebę i pomóc mu spełnić ją przy pomocy produktu.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zasad nowoczesnej sprzedaży – sprzedaży konsultacyjnej.
  • Umiejętność oddziaływania na emocje klienta sprzyjające pozytywnej decyzji sprzedażowej.
  • Rozumienie zależności pomiędzy kolejnymi etapami rozmowy handlowej.
  • Umiejętność otwarcia rozmowy z nowym i stałym klientem.
  • Umiejętność zastosowania technik pozwalających na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.
  • Poznanie i umiejętność zastosowania technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwalających na zbudowanie dobrych relacji podczas rozmowy z klientem.
  • Umiejętność stosowania pytań i skutecznego docierania do potrzeb klientów.
  • Poznanie właściwej metody krótkiego prezentowania produktu, usługi językiem korzyści.
  • Umiejętność rozpoznania właściwego momentu przejścia do zamknięcia sprzedaży.
  • Zdobycie umiejętności stosowania technik finalizacji sprzedaży.
  • Umiejętność wykorzystywania marketingowych narzędzi firmowych w negocjacjach sprzedażowych.

 

Program szkolenia

I. TECHNIKI SPRZEDAŻY – WPROWADZENIE DO ROZMOWY HANDLOWEJ

  • Jak klienci podejmują decyzje zakupowe na rynku konkurencyjnym;
  • Potrzeby i emocje – dwa czynniki warunkujące sprzedaż;
  • Sprzedaż na relacjach, czyli dlaczego emocje są ważne?
  • Stary model sprzedaży vs sprzedaż konsultacyjna;
  • Struktura rozmowy handlowej – wprowadzenie.

 

II. IDENTYFIKACJA POTRZEB KLIENTÓW – PRZYGOTOWANIE DO ROZMOWY Z KLIENTEM

  • Czym są potrzeby klientów?
  • Rodzaje potrzeb: emocjonalne i racjonalne;
  • Rodzaje potrzeb: uświadomione i nieuświadomione;
  • Efekt „WOW” i efekt „ŁE”;
  • „Cecha – korzyść – potrzeba”- marketingowe składowe produktu;
  • Korzyść, jako zaspokojenie potrzeby klienta;
  • Cecha jako uwiarygodnienie korzyści.

 

III. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W SPRZEDAŻY

  • Rola komunikacji podczas rozmowy handlowej;
  • Jak sposób komunikacji wpływa na emocje rozmówcy;
  • Werbalny i niewerbalny kanał komunikacji;
  • Dopasowanie – czyli kiedy komunikacja jest dobra;
  • Słuchanie w procesie komunikacji interpersonalnej;
  • Słowa jakich nie należy używać w języku sprzedaży.
  • Strój biznesowy jako element komunikacji.

 

IV. OTWARCIE ROZMOWY HANDLOWEJ

  • Pierwsze wrażenie – kilka sekund na wagę złota;
  • Struktura OTWARCIA:

– Przywitanie

– Przedstawienie

– Podanie celu wizyty

– Pytanie o czas.

 

V. SONDOWANIE POTRZEB KLIENTA

  • Czy wiesz dlaczego kupują Twoi klienci?;
  • Rodzaje pytań i metoda ich zadawania;
  • Rola pytań a budowanie relacji;
  • Przewodzenie – technika zadawania pytań;
  • Techniki komunikacji miękkiej – nie przesłuchuj, okazuj zainteresowanie;
  • Struktura SONDOWANIA:

– Sondowanie cz. Ogólna – zbieranie informacji, docieranie do potrzeb uświadomionych;

– Sondowanie cz. Szczegółowa – kreowanie potrzeb.

 

VI. PREZENTACJA PRODUKTU

  • KISS – czyli podstawowa zasada mówienia o produkcie, ofercie
    i wartościach dodanych;
  • Cecha, korzyść, potrzeba – co kupuje klient podczas prezentacji;
  • Mów mniej, aby sprzedać więcej.

 

VII. ZAMKNIĘCIE ROZMOWY HANDLOWEJ

  • Czy to już? – sygnały gotowości do zakupu;
  • Struktura zamknięcia sprzedażowego;
  • Zamknięcie miękkie i zamknięcie twarde;
  • Podstawowe techniki negocjacji;
  • Faza zamknięcia – co mówi o przebiegu rozmowy handlowej?

 

DLA KOGO: handlowcy/sprzedawcy/przedstawiciele, managerowie zespołów sprzedaży.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: dwa dni szkoleniowe.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Opinie

RCbusiness doskonale sprawdza się w roli dostawcy usług szkoleniowych i doradczych. Wiedza oraz doświadczenie kadry trenerskiej przyczyniły się do rozwoju umiejętności sprzedażowych oraz
zwiększenia efektywności pracy pracowników działu sprzedaży.

Profesjonalne przekazanie wiedzy z zakresu kompetencji niezbędnych u pracowników zatrudnionych w biurze obsługi klienta, poparte zostało umiejętnościami zastosowania odpowiednich technik w praktyce skutecznie angażując uczestników warsztatu.

Pani Iwona w ciekawy i interesujący sposób prowadziła szkolenie. Mogliśmy zagłębić się w badanie potrzeb klienta. Jak poprawnie formułować pytania do klienta. Jak poprawnie się przedstawiać.

Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć wyniki sprzedaży swojego zespołu?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania