Techniki sprzedaży - tematy szkoleń

CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ROZWIJAJĄC UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

10. Windykacja należności

Zapytaj o ofertę 10. Windykacja należności

Cele szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które są odpowiedzialne za windykację należności klientów firm, w których pracują. Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do windykacji polubownej, która obejmuje wszelkie psychologiczne i pozaprawne metody rozmowy z klientami – dłużnikami. Uczestnicy szkolenia poznają właściwą strukturę rozmowy windykacyjnej oraz skuteczne metody radzenia sobie z wymówkami niepłacących klientów.

Korzyści dla uczestników

  • Zwiększenie ilości skutecznych rozmów windykacyjnych z klientami.
  • Umiejętność rozpoznawania i reagowania na popularne wymówki dłużników.
  • Znajomość podstawowych zasad prawnych legalnej windykacji polubownej.
  • Wykształcenie asertywnej postawy wobec nierzetelnych płatników.
  • Umiejętność reagowania na obiekcje i zastrzeżenia klientów.

*Zawartość szkolenia może obejmować temat windykacji telefonicznej i/lub osobistej w zależności od potrzeby uczestników.

Program szkolenia

I. PODSTAWY ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI

  • Pojęcie zobowiązania i należności;
  • Najważniejsze aspekty prawne;
  • Windykacja polubowna;
  • Rodzaje rozmów windykacyjnych;

 

II. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY WINDYKACJI NALEŻNOŚCI

  • Typologia dłużników;
  • Czynniki zachęcające do unikania płacenia należności;
  • Najczęściej popełniane błędy wierzycieli;
  • Psychologia „gier dłużników”;

 

III. STRUKTURA ROZMOWY WINDYKACYJNEJ

  • Przygotowanie do windykacji;
  • Otwarcie rozmowy;
  • Przedstawienie faktów;
  • Odpowiedź na reakcje dłużnika;
  • Zamknięcie rozmowy windykacyjnej;

 

IV. WYMÓWKI DŁUŻNIKÓW – TECHNIKI REAGOWANIA

  • „Właśnie wysłałem przelew”;
  • „Zapłacimy w ciągu kilku dni”;
  • „Nie zapłacę, bo nie mam pieniędzy”;
  • „Zapomniałem”;
  • „Byłem na urlopie”;
  • „Przecież to taka drobna faktura”;
  • „Nic o tym nie wiem”;
  • „Nie otrzymałem faktury”;
  • „Prezesa nie ma”.

 

DLA KOGO: handlowcy/sprzedawcy/przedstawiciele, managerowie zespołów sprzedaży.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: jeden dzień szkoleniowy.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Opinie

Na szkoleniu poznałyśmy typy osobowości jakimi jesteśmy oraz jakimi mogą być nasi klienci, co pozwoliło zrozumieć reakcje w zachowaniach. Szkolenie było przeprowadzone w ciekawy sposób, co pozwoliło na zapamiętanie większej ilości informacji.

Szkolenie było wyjątkowym doświadczeniem oraz było przeprowadzone w ciekawej formie przez co na pewno uda się więcej wynieść z tego spotkania. Prowadząca w ciekawy i interesujący sposób
przedstawiła zagadnienia związane z obsługą klienta.

Polecam współpracę z Ewą Matczuk w zakresie szkoleń marketingowych i obsługi social sellingu. Wysoko cenię jej profesjonalizm i zaangażowanie, imponuje mi jej komplementarna wiedza, którą chętnie dzieli się w trakcie szkoleń. Jest przy tym sympatyczną i ciepłą osobą, z którą miło i efektywnie realizuje się projekty szkoleniowe.

Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć wyniki sprzedaży swojego zespołu?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania