Techniki sprzedaży - tematy szkoleń

CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ROZWIJAJĄC UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

11. Cross selling i up selling - techniki podwyższania wartości transakcji

Zapytaj o ofertę 11. Cross selling i up selling - techniki podwyższania wartości transakcji

Cele szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla handlowców, sprzedawców, pracowników BOK i managerów sprzedaży, którzy mają w swojej ofercie produkty o różnych wersjach cenowych, czy też produkty komplementarne. Szkolenie przygotowuje uczestników do prowadzenia rozmów sprzedażowych z klientami dający możliwość skutecznej sprzedaży wyższej wartościowo wersji produktu, czy też komplementarnych produktów i usług, efektem czego jest podwyższenie wartości pojedynczej transakcji.

Korzyści dla uczestników

  • Zdobycie wiedzy na temat sposobu podejmowania decyzji zakupowych przez klientów.
  • Zdobycie informacji na temat wykorzystania wiedzy produktowej do tworzenia wachlarza dodatkowych potrzeb klientów.
  • Umiejętność zdobywania informacji o kliencie budującej pełny obraz jego potrzeb umożliwiający do-sprzedaż dodatkowych produktów.
  • Poznanie sposobów prowadzenia rozmowy z klientem rozszerzającej ich świadomość co do posiadanych potrzeb związanych z daną ofertą produktową.
  • Umiejętność rozmowy z klientem o korzyściach i wartościach dodanych wynikających z zakupu przez nich szerszej oferty.
  • Umiejętność prowadzenia zamknięcia sprzedaży na produkty o wyższej wartości czy też z uwzględnieniem decyzji o zakupie dodatkowego asortymentu.
  • Umiejętność rezygnacji z dodatkowych wersji produktów dla utrzymania transakcji.

Program szkolenia

I. CROSS SELLING, UP SELLING – PODSTAWOWE INFORMACJE.

  • Korzyści handlowca ze stosowania technik podwyższania wartości transakcji;
  • Cross selling i up selling – definicje;
  • Cross selling zwykły i cross selling komplementarny;
  • Błędy związane ze stosowaniem cross sellingu i up sellingu;
  • Przykłady zastosowania metod podwyższania wartości transakcji w branży budowlanej.

 

II. PODSTAWY PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWEJ.

  • Dlaczego ludzie nie wybierają najtańszej oferty?
  • Mechanizm decyzji zakupowych a wartość transakcji;
  • Rodzaje potrzeb klientów, a wartość transakcji;
  • Rola handlowca w wyborze wyższej wartościowo oferty.

 

III. UP SELLING I CROSS SELLING – STRUKTURA ROZMOWY HANDLOWEJ.

  • Sondowanie jako element przygotowania do podwyższenia wartości transakcji;
  • Prezentacja – język dodatkowych korzyści;
  • Finalizacja – decyzja o podwyższeniu wartości transakcji;
  • Cross selling i up selling – techniki negocjacji.

 

IV. SONDOWANIE I PREZENTACJA – PRZYGOTOWANIE DO DECYZJI ZAKUPOWEJ.

  • Budowanie obrazu sytuacji zakupowej klienta;
  • Informacje o produktach jako źródło potrzeb klienta;
  • Kreowanie dodatkowych potrzeb podczas rozmowy z klientem;
  • Prezentacja oferty jako zaspokojenie dodatkowych potrzeb klienta;
  • Język korzyści i wartości dodane w prezentacji;
  • Kiedy podstawowa wersja produktu jest rzeczywiście rozwiązaniem.

 

V. FINALIZACJA SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM CROSS SELLINGU I UP SELLINGU.

  • Pytanie o biznes na wyższą wersję produktu;
  • Pytanie o biznes na sprzedaż krzyżową;
  • Cross selling jako metoda na sprzedaż produktu o wyższej wartości;
  • Techniki negocjacji, a utrzymanie wyższej wartości transakcji (klient B2B vs B2C);
  • Techniki negocjacji, a utrzymanie sprzedaży dodatkowej oferty (klient B2B i B2C);
  • Technika 3xNIE – kiedy jednak przystać na podstawową wersję produktu.

 

DLA KOGO: handlowcy/sprzedawcy/przedstawiciele, managerowie zespołów sprzedaży.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: dwa dni szkoleniowe.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Opinie

Bardzo dziękuję za profesjonalne przeprowadzenie prezentacji, ogromną wiedzę, która została przedstawiona w sposób przejrzysty i klarowny.

Pozytywne usposobienie trenera, jego profesjonalizm i zobrazowanie zagadnień problematycznych a także fakt, iż mimo obszernej wiedzy, podkreślono, że szkolenie jest dla nas i możemy się mylić oraz popełniać błędy i nie trzeba się tego obawiać czy wstydzić a wręcz przeciwnie – popełnienie „gaf” pozwoliło utrwalić przekazaną wiedzę i zaprezentowany materiał.

RCbusiness doskonale sprawdza się w roli dostawcy usług szkoleniowych i doradczych. Wiedza oraz doświadczenie kadry trenerskiej przyczyniły się do rozwoju umiejętności sprzedażowych oraz
zwiększenia efektywności pracy pracowników działu sprzedaży.

Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć wyniki sprzedaży swojego zespołu?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania