Techniki sprzedaży - tematy szkoleń

CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ROZWIJAJĄC UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

3. Trudny klient

Zapytaj o ofertę 3. Trudny klient

Cele szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich sprzedawców, którzy pragną pogłębić umiejętności prowadzenia rozmów z klientami. Celem szkolenia jest przygotowanie handlowców do właściwego reagowania na „trudne sytuacje” – obiekcje, reklamacje i zastrzeżenia. Podczas szkolenia uczestnicy poznają różnice pomiędzy rodzajami trudnych sytuacji. Uczą się radzić sobie z obiekcjami oraz właściwie, profesjonalnie reagować na reklamacje. Poznają przyczyny „trudnych zachowań” odwiedzanych klientów, a także techniki skutecznego reagowania na nie.

Celem szkolenia jest „oswojenie trudnych sytuacji” oraz wyposażenie handlowców w narzędzia do ich rozwiązywania, pozwalające na dalszą, udaną współpracę z klientami, a więc dalszą sprzedaż.

Korzyści dla uczestników

  • Zrozumienie przyczyn powstawania i charakteru tzw. „trudnych sytuacji”.
  • Umiejętność dostosowania sposobu postępowania w zależności od rodzaju sytuacji.
  • Poznanie technik – kroków reagowania na obiekcje i reklamacje.
  • Zdobycie umiejętności stosowania technik rozwiązywania obiekcji.
  • Wykształcenie właściwego nastawienia do trudnych rozmów z klientami, usunięcie strachu przed nimi.

Program szkolenia

I. TRUDNE SYTUACJE – Z CZYM MAMY DO CZYNIENIA?

  • Kto to jest trudny klient? Co to jest trudna sytuacja?
  • Rodzaje trudnych sytuacji: obiekcje, reklamacje, zastrzeżenia;
  • Trudny klient – najlepszy klient?
  • Rola mojego nastawienia;

 

II. KOMUNIKACJA W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Komunikacja – dlaczego to takie ważne?
  • Rodzaje komunikacji;
  • Rola pytań i aktywnego słuchania w rozmowie z klientem;
  • Techniki komunikacji w procesie sprzedaży;

 

III. TRUDNE SYTUACJE A PROCES SPRZEDAŻY

  • Kiedy powstają trudne sytuacje?;
  • Reakcja emocjonalna – co dzieje się ze mną, co dzieje się z klientem;
  • Jak reagować na „trudne emocje”;
  • Obiekcje, reklamacje, zastrzeżenia – co je różni, a co je łączy?
  • Reagowanie na zastrzeżenia klienta;

 

IV. TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z REKLAMACJAMI KLIENTÓW

  • Czym są reklamacje, a czym zastrzeżenia klientów?;
  • Waga prawidłowej reakcji na reklamacje;
  • Kroki profesjonalnej reakcji na reklamacje klientów;
  • Postępowanie po-reklamacyjne;
  • „Klient rzecznik” – najtrudniejszy klient może być tym najbardziej lojalnym w przyszłości.

 

DLA KOGO: handlowcy/sprzedawcy/przedstawiciele, managerowie zespołów sprzedaży.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: jeden lub dwa dni szkoleniowe w zależności od potrzeb.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Opinie

RCbusiness doskonale sprawdza się w roli dostawcy usług szkoleniowych i doradczych. Wiedza oraz doświadczenie kadry trenerskiej przyczyniły się do rozwoju umiejętności sprzedażowych oraz
zwiększenia efektywności pracy pracowników działu sprzedaży.

Pani Iwona w ciekawy i interesujący sposób prowadziła szkolenie. Mogliśmy zagłębić się w badanie potrzeb klienta. Jak poprawnie formułować pytania do klienta. Jak poprawnie się przedstawiać.

Na szkoleniu poznałyśmy typy osobowości jakimi jesteśmy oraz jakimi mogą być nasi klienci, co pozwoliło zrozumieć reakcje w zachowaniach. Szkolenie było przeprowadzone w ciekawy sposób, co pozwoliło na zapamiętanie większej ilości informacji.

Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć wyniki sprzedaży swojego zespołu?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania