Techniki sprzedaży - tematy szkoleń

CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ROZWIJAJĄC UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCÓW?

Zapytaj o ofertę Zobacz niżej

9. Profesjonalny ekspedient

Zapytaj o ofertę 9. Profesjonalny ekspedient

Cele szkolenia

Szkolenie jest przeznaczone dla personelu sklepów, mającego bezpośredni kontakt z klientem (obsługa, kierownicy). Celem szkolenia jest budowanie pozytywnych postaw ekspedientów w procesie obsługi klienta, uświadomienie roli komunikacji i nawiązania relacji z klientami podczas rozmowy sprzedażowej. Uczestnicy poznają techniki sprzedaży i prezentacji, poznają metody rozmowy z klientem, pozwalającej na poznanie ich potrzeb i przedstawienie produktów w sposób motywujący do zakupu. Dowiadują się, z czego mogą wynikać trudne sytuacje podczas kontaktów z klientem i jak skutecznie sobie z nimi radzić.

Korzyści dla uczestników

  • Wykształcenie umiejętności komunikacyjnych niezbędnych w procesie profesjonalnej sprzedaży sklepowej.
  • Poznanie psychologicznych aspektów podejmowania decyzji zakupowych.
  • Zdobycie umiejętności stosowania technik prezentacji i sprzedaży produktów w sklepie.
  • Zdobycie umiejętności reagowania i rozmowy z klientami w tzw. „sytuacjach trudnych”.
  • Wykształcenie umiejętności profesjonalnej reakcji i sposobu postępowania w przypadku zastrzeżeń i reklamacji produktów.

Program szkolenia

I. PROFESJONALNY EKSPEDIENT – CO TO WŁAŚCIWIE ZNACZY?

  • Profesjonalny… czyli?;
  • Ekspedient – szczególny rodzaj sprzedawcy;
  • Rola ekspedienta w procesie sprzedaży sklepowej;
  • Istota standardów obsługi klienta;

 

II. KOMUNIKACJA W PROCESIE OBSŁUGI KLIENTÓW

  • Komunikacja – dlaczego to takie ważne?;
  • Podstawowe informacje na temat procesu komunikacji;
  • Rola pytań i aktywnego słuchania w rozmowie z klientem;
  • Techniki komunikacji werbalnej w procesie obsługi klientów;

 

III. PROCES SPRZEDAŻY SKLEPOWEJ

  • Wizyta klienta – kiedy zaczyna się sprzedaż?;
  • Etapy rozmowy sprzedażowej z klientem;
  • Techniki szukania i kreowania potrzeb;
  • Prezentacja produktów;
  • Finalizowanie rozmowy zakupowej;
  • Cross selling i up selling – sprzedaż za ladą;
  • Cross selling i up selling – sprzedaż przy kasie;

 

IV. OBIEKCJE I ZASTRZEŻENIA KLIENTÓW

  • Czym są obiekcje a czym zastrzeżenia klientów?;
  • Przyczyny powstawania obiekcji;
  • Rodzaje obiekcji;
  • Werbalne techniki rozwiązywania obiekcji;
  • Metody reagowania na niegrzeczne zachowania klientów.

 

DLA KOGO: handlowcy/sprzedawcy/przedstawiciele, managerowie zespołów sprzedaży.

DLA KOGO NIE: indywidualni pracownicy. Szkolenie nie jest prowadzone w formule szkolenia otwartego, nie prowadzimy zapisów pojedynczych osób.

FORMUŁA SZKOLEŃ: szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu skierowanego do grupy pracowników konkretnego przedsiębiorstwa – SZKOLENIE ZAMKNIĘTE.
Może odbywać się w formie:
– warsztatu na sali szkoleniowej,
– interaktywnego warsztatu online.
Platformę do przeprowadzenia szkolenia on-line zawsze wybieramy razem z naszymi klientami.

CZAS TRWANIA: dwa dni szkoleniowe.

CENA: cena szkolenia uzależniona jest od liczby uczestników oraz liczby wykupionych w ramach projektu szkoleniowego dni i tematów szkoleń. W ramach ceny szkolenia zapewniamy m.in.:
– wnikliwą analizę potrzeb szkoleniowych np.: konsultacje z managerami, skierowaną do uczestników ankietę potrzeb szkoleniowych on-line, obserwacje podczas pracy,
– materiały szkoleniowe: skrypty z teorią, zeszyty ćwiczeń, notatniki, długopisy,
– konsultacje z trenerem do 4 tygodni po szkoleniu.

 

UWAGA! Ponieważ nie jest to szkolenie otwarte nie podajemy ceny dla 1 osoby.

Opinie

Pani Iwona w ciekawy i interesujący sposób prowadziła szkolenie. Mogliśmy zagłębić się w badanie potrzeb klienta. Jak poprawnie formułować pytania do klienta. Jak poprawnie się przedstawiać.

Profesjonalne przekazanie wiedzy z zakresu kompetencji niezbędnych u pracowników zatrudnionych w biurze obsługi klienta, poparte zostało umiejętnościami zastosowania odpowiednich technik w praktyce skutecznie angażując uczestników warsztatu.

Polecam współpracę z Ewą Matczuk w zakresie szkoleń marketingowych i obsługi social sellingu. Wysoko cenię jej profesjonalizm i zaangażowanie, imponuje mi jej komplementarna wiedza, którą chętnie dzieli się w trakcie szkoleń. Jest przy tym sympatyczną i ciepłą osobą, z którą miło i efektywnie realizuje się projekty szkoleniowe.

Napisz do nas!

Chcesz zwiększyć wyniki sprzedaży swojego zespołu?
Skontaktuj się z nami - doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania